Hyvä työpaikkaohjaaja!
Tällä kyselyllä haluamme kerätä
sinulta arvokasta palautetta
opiskelijamme suorittaman
työssäoppimisen ja ammattiosaamisen
näyttöjen toteuttamisesta. Saamamme
palautteen avulla me kehitämme
Jämsän ammattiopiston toimintaa
tulevina vuosina.
Kiitoksia jo etukäteen arvokkaasta
palautteesta!
Palautekyselyssä on kaksi osaa:
A. Työssäoppiminen
B. Ammattiosaamisen näyttö
* Jos työssäoppimisjaksoon ei kuulunut ammattiosaamisen näyttöä, niin vastaa vain osaan A.
* Jos työssäoppimisjaksoon kuului ammattiosaamisen näyttö, niin vastaa molempiin osiin A ja B.
Klikkaa vastaamisen jälkeen lomakkeen lopussa olevaa "LÄHETÄ" -painiketta.
A. TYÖSSÄOPPIMINEN
I Taustatiedot
3. Lyhyt kuvailu työpaikkasi toiminnasta:
4. Oletko osallistunut työpaikkaohjaajakoulutukseen?
Jos olet osallistunut työpaikkaohjaajakoulutukseen, niin milloin?
II Työssäoppimisen suunnittelu ja aloitusvaihe
1. Työssäoppimisen järjestelyistä sovittiin ajoissa ennen työssäoppimisjakson alkamista
2. Sain riittävästi tietoa työssäoppimisen tavoitteista
3. Sain riittävästi tietoa työssäoppimisen arviointiperusteista
4. Sain riittävästi tietoa työssäoppimiseen tulevasta opiskelijasta / opiskelijoista
5. Ennen työssäoppimisen alkua tai sen alussa laadittiin työssäoppimissopimus
6. Työpaikallamme oltiin riittävästi selvillä työssäoppimiseen liittyvistä vastuista ja vakuutusasioista
III Työssäoppimisen toteutus ja ohjaus
1. Opiskelijalle osoitetut työtehtävät vastasivat työssäoppimisjakson tavoitteita
2. Opiskelija sai työpaikalla ohjausta ja tukea, kun hän sitä tarvitsi
3. Hän sai riittävästi palautetta työtehtävissä suoriutumisestaan
4. Työssäoppimisen arviointikäytäntö oli selkeä
5. Minulla oli hyvät mahdollisuudet hoitaa työssäoppimisen ohjaaminen
6. Mielestäni suoriuduin hyvin työpaikkaohjaajan tehtävistä
7. Sain tarvittaessa tukea oppilaitokselta / opettajalta työssäoppimisen aikana
IV Työssäoppijan sitoutuminen ja työssä kehittyminen (jos arviosi kohdistuu useampaan opiskelijaan, kerro yleisarviosi)
1. Opiskelija noudatti sovittuja asioita (esim. työaikoja, sääntöjä ym.)
2. Opiskelija teki tunnollisesti hänelle annettuja työtehtäviä
3. Hän suoriutui annetuista työtehtävistä
4. Hän tuli toimeen muiden työntekijöiden kanssa
5. Työssäoppimisen aikana opiskelijan ammattiosaaminen kehittyi
6. Opiskelijan sosiaaliset ja viestinnälliset valmiudet kehittyivät työssäoppimisen aikana
V Työssäoppimisen toteuttaminen kokonaisuudessaan
1. Yhteistyö oppilaitoksen / opettajan kanssa on ollut sujuvaa
2. Valmiuteni toimia opiskelijan ohjaajana kehittyivät työssäoppimisen aikana
3. Työssäoppimispaikkana toimiminen on tuonut uusia ajatuksia työpaikkamme kehittämiseen
4. Työssäoppimispaikkana toimimisesta on hyötyä organisaatiollemme
VI Sanallinen palaute työssäoppimisesta
Miten työssäoppimista, sen käytänteitä ja toimintoja, voitaisiin mielestäsi kehittää?
B. AMMATTIOSAAMISEN NÄYTTÖ
I Ammattiosaamisen näyttöön valmentaminen ja näytön suunnittelu
1. Työssäoppimiseen liittyvästä näytöstä sovittiin heti työssäoppimisjakson alussa
2. Oppilaitos (opettaja) perehdytti minut (työpaikkaohjaajan) näytön tavoitteisiin ja arviointikriteereihin
3. Näytön ajankohta suunniteltiin opiskelijan, opettajan ja työpaikkaohjaajan yhteistyönä
4. Näytön sisältö suunniteltiin opiskelijan, opettajan ja työpaikkaohjaajan yhteistyönä
5. Työpaikkaohjaajana sain tarvittaessa tukea oppilaitokselta (opettajalta) näyttöön liittyvissä kysymyksissä
6. Työpaikkaohjaajana varmistin, että opiskelija sai harjoitella näytön edellyttämää osaamista ennen näyttöä
II Ammattiosaamisen näytön toteutus ja arviointi
1. Opiskelijalla oli mahdollisuus saada tukea ja ohjausta näytön aikana, jos hän sitä tarvitsi / olisi tarvinnut
2. Näyttö oli aito työpaikan työtehtävä / työkokonaisuus
3. Näytön arviointi perustui arviointikriteereihin
4. Opiskelijan osaamisen arviointia perusteltiin monipuolisesti
5. Näytössä arvioitiin työn kannalta oleellisia asioita
6. Oppilaitos (opettaja) vastasi arviointitiedon yhteen vetämisestä ja tallentamisesta
III Sanallinen palaute ammattiosaamisen näytöistä
2. Miten ammattiosaamisen näyttöjä voitaisiin mielestäsi kehittää (kehittämisen kohteita esim. suunnittelussa, toteutuksessa, arvioinnissa, yhteistyössä)?